Veel gestelde vragen
Voor uw gemak hebben wij hieronder een aantal veel gestelde vragen en de bijbehorende antwoorden weergegeven. Tevens kunt u hier een aantal handige documenten downloaden. Voor deze en alle overige vragen kunt u altijd bij ons terecht.
Boxsons Autolease, Samen Onderweg.
U kunt HIER de berijdersinstructie downloaden.
Mijn Leasecontract is afgelopen, wat nu?
Gaat u opnieuw via Boxsons Autolease een auto leasen, dan kunt u de auto achterlaten bij de dealer waar u de nieuwe auto gaat ophalen. Zorg altijd dat wij hiervan op de hoogte zijn, zodat we de auto zo snel mogelijk op kunnen halen voor een inname controle.
De definitieve inname vindt pas plaats door een medewerker van Boxsons Autolease. Alle informatie hierover lees je in de berijdersinstructie.
Mocht u geen vervangend contract hebben afgesloten neem dan contact met ons op om een inleverafspraak te maken. Bel dan even naar 0413-420310.
Waar moet ik op letten bij het inleveren van mijn leaseauto?
De auto dient in goede staat te worden ingeleverd, zowel wat betreft de binnen- als buitenkant. Alle meegeleverde opties, accessoires en papieren dienen in de auto aanwezig te zijn. Denk hierbij aan:
- Het berijdersmapje met: kentekenbewijs, groene-kaart, APK-keuringsbewijs.
- De eventuele tankpas
- Onderhoud- en instructieboekjes
- Alle meegeleverde sleutels van de auto en de opties/accessoires
- Eventuele afneembare delen zoals trekhaken en frontjes.
Staat van de auto:
Wij begrijpen als geen ander dat een auto gebruikt is geweest en dat dit te zien is. Dat is geen probleem en hoeft niet gemeld te worden. Maar schades zoals krassen en deuken vallen hier niet onder. Neem in dit geval vóór het inleveren contact met ons op en geef alle schades aan ons door. Niet gemelde schades kunnen na inname niet meer worden verwerkt en komen derhalve voor eigen rekening.
(Ruit)schade, wat nu?
Aanrijding:
Bent u betrokken bij een aanrijding dan is dat al vervelend genoeg. Daarom helpen wij u graag goed en zo snel mogelijk. Om dat te realiseren vragen wij u het volgende:
- Waarschuw de politie indien nodig
- Zorg voor een compleet ingevuld en door beide partijen ondertekend schadeformulier.
- Maak eventueel enkele foto’s van de situatie ter plaatse
- Neem getuigengegevens op
- Meldt de schade binnen 24 uur
- Meld de schade via ons formulier: DOWNLOAD
Ruitschade:
Bij ruitschade hoeft u niet eerst een melding bij ons te maken. Voor een snelle reparatie kunt u terecht bij 123RUIT.nl .U kunt uw schade online aanmelden of contact opnemen via 088 – 18 50 500.
Indien mogelijk komen zij de auto op locatie repareren.
Inbraak, diefstal of vandalisme:
Mocht er zijn ingebroken in uw auto of mocht de auto zijn gestolen of zijn beschadigt neem dan allereerst contact op met de politie om aangifte te doen. Neem daarna direct contact op met ons via 0413-420310
Mijn auto heeft onderhoud nodig
Voor regulier onderhoud kunt u, tenzij er andere afspraken zijn gemaakt, gewoon naar de merkdealer gaan.
Mocht u willen weten waar de dichtstbijzijnde dealer zit, kijk dan op de website van uw automerk of neem contact met ons op zodat wij dit voor u opzoeken.
Wat u moet weten over banden en winterbanden?
Bandenspanning en profiel:
Voor uw veiligheid en comfort is het belangrijk om regelmatig uw banden te controleren. Controleer of de banden nog op spanning zijn en of er nog voldoende profiel aanwezig is. De juiste bandenspanning kunt u vaak terugvinden op een sticker aan de binnenkant van het portier of het instructieboekje. De profieldiepte kunt u controleren aan de hand van de slijtage indicatoren op de band. Rijden met te lage bandenspanning heeft een nadelige invloed op uw remweg, brandstofverbruik en het algehele rijcomfort. Banden met een te ver afgesleten profiel zorgen vooral voor een slechtere wegligging.
Vervanging:
Wettelijk is de minimumprofieldiepte vastgesteld op 1,6 mm. Voor uw veiligheid en comfort geven wij bij een profieldiepte van 2 mm al toestemming voor vervanging. U hoeft daarvoor niet helemaal naar een bandenbedrijf, maar vaak kan dit gewoon via de dealer. Hiervoor hebben wij graag van te voren contact met de dealer. Bij tussentijdse vervanging, door bijvoorbeeld door een klapband, overmatige slijtage etc. zal er altijd een restprofiel berekening worden opgemaakt en aan u als berijder worden doorbelast.
Stel uw band met nog 5mm profiel raakt beschadigt en moet vervangen worden, hoe wordt dit berekend:
Normaliter wordt een band pas vervangen bij 2mm profiel, een nieuwe band heeft 8mm profiel. De “levensduur” van een band is dus 8mm – 2mm = 6mm.
Indien de band EUR 150,- kost, kost deze band EUR 150,- / 6 = EUR 25,- per mm. In bovenstaande geval met een restprofiel van 5mm bedraagt de doorbelasting:
5mm – 2mm = 3mm x EUR 25,- = EUR 75,-
Winterbanden, hoe regel ik dit?
Indien er winterbanden in het leasecontract zijn opgenomen kunnen deze vanaf november gewisseld worden. Afhankelijk van de gekozen dienstverlening kan gekozen worden of u de montage en opslag laat uitvoeren door uw dealer of een andere locatie bij u in de buurt. Wij adviseren u graag over de locaties en mogelijkheden. Mocht u zelf een locatie uitzoeken dan horen wij dat graag vooraf zodat wij voordat de afspraak plaatsvindt contact met het bedrijf kunnen hebben zodat u de dienstverlening krijgt die u mag verwachten.
Na de winter, rond maart kunt u ze weer laten wisselen voor de zomerbanden. Uiteraard op dezelfde locatie als waar ze in eerste instantie zijn gemonteerd. Mocht u tussentijds de locatie willen wijzigen dan zullen wij dit voor u regelen.
Nieuwe auto met winterbanden:
Indien uw nieuwe auto in de “winterbanden” periode wordt afgeleverd kan dat meteen op winterbanden gebeuren. Neem hiervoor tijdig contact met ons op zodat wij dit voor u kunnen regelen.
Kan ik in het buitenland ook tanken?
Indien u in het buitenland wilt tanken dient u te beschikken over een internationale (DKV) brandstofpas. Deze kunt u aanvragen via info@boxsons.nl. Uw werkgever dient hier natuurlijk wel toestemming voor te geven.
Bij een DKV brandstofpas zijn de volgende limieten van toepassing:
- Max. € 150,– per dag,
- Max. € 500,– per week
- Max. € 750,– per maand
Hoe kan ik vervangend vervoer regelen?
Bij reparatie en onderhoud:
Voor berijders is het belangrijk om mobiel te blijven. Veel contracten hebben dan ook vervangend vervoer na 24 uur opgenomen in de dienstverlening. Dat geeft dan dus recht op vervangend vervoer bij reparaties met een duur van 24 uur of meer, grijs kenteken auto’s zijn hiervan vaak uitgezonderd. Standaard onderhoud valt hier dus vaak niet onder. Mocht vervangend vervoer van toepassing of gewenst zijn dan regelen wij dit graag voor u, laat uw dealer hiervoor contact met ons opnemen of bel zelf met 0413-420310.
Ook voor andere vragen inzake uw contract en voorwaarden zijn wij u graag van dienst.
Bij stranding onderweg:
Mocht de auto u onverwacht in de steek laten kunt u gewoon bellen met het bekende telefoonnummer 0413-420310. Wij zorgen ervoor dat u zo snel als mogelijk weer onderweg bent. In de garantieperiode van uw auto wordt dit geregeld via de service van uw automerk zelf. Heeft u pech buiten onze ruime openingstijden kunt u zelf contact opnemen met deze merkservice. Het telefoonnummer hiervan kunt u vinden in uw autopapieren.
Valt uw auto niet meer binnen de garantieperiode, en kunt u ons onverhoopt niet bereiken dan hebben wij de Boxsons Alarm Service. BAS is bereikbaar op telefoonnummer 020-8512274. Wij helpen u altijd zoals u ziet.
Ik heb kosten te declareren
Brandstof:
Gemaakte brandstofkosten door een defecte of een verloren brandstof pas kunt u rechtstreeks bij de MTC declareren.
Ga direct naar de declaratietool en volg de instructies.
Overige kosten:
Mochten er overige kosten zijn te declareren, bijvoorbeeld als gevolg van een stranding/reparatie in het buitenland dan kunt u die ook bij ons declareren. Wij ontvangen hiervan graag de originele facturen samen met uw gegevens incl. bankgegevens. Wij zorgen voor een snelle afhandeling.
Verloren/kwijtgeraakte papieren items
Mijn brandstofpas is kwijt of defect:
Neem zo snel mogelijk contact met ons op zodat wij de pas kunnen blokkeren.
Tevens zullen wij per direct een nieuwe pas voor u bestellen.
Mijn kentekencard/autopapieren zijn kwijt:
Laat dit ons zo snel mogelijk weten zodat wij voor vervanging van de papieren/card kunnen zorgen.
Wie mag er in mijn leaseauto rijden?
Wie er in uw auto mag rijden verschilt per werkgever. Raadpleeg dus eerst uw autoregeling of regelement.
Mochten er geen regelingen vanuit uw werkgever zijn vastgelegd dan mag iedereen die rijbevoegd is en in het bezit is van een geldig Nederlands rijbewijs in de auto rijden.
Ik ga met de auto naar het buitenland
Gaat u voor zaken naar het buitenland, of lekker op vakantie dan kunnen er andere regels gelden.
Wilt u weten waar u rekening mee dient te houden kijk dan op de website van de ANWB.
Gaat u een langere reis maken? Dan hebben wij nog een aantal tips:
- Voor u vertrekt, controleer zelf uw oliepeil, koelvloeistof, bandenspanning, ruitenvloeistof, verlichting en uw reservelampen set.
- Zorg ervoor dat u uw kentekenbewijs, groene kaart (ook voor caravan) en eventuele andere reisdocumenten in uw auto heeft liggen.
- Kijk of u in het bezit bent van een gevarendriehoek, genoeg veiligheidshesjes en zorg dat u deze makkelijk kunt pakken.
- Neem voldoende eten en drinken mee als u gaat reizen.
- Neem altijd extra contant geld mee en indien mogelijk een creditcard.
- Neem uw reservesleutel mee en bewaar deze op een andere plek dan de originele.
- Neem een wegenkaart mee voor wanneer uw navigatie het niet meer weet of onverhoopt uitvalt.
- Als u gaat tanken, kijk dan goed wat u tankt. De benamingen verschillen namelijk per land: compleet overzicht.
- Check vooraf welke accessoires u nodig heeft per land: compleet overzicht.
- Neem onderweg voldoende pauzes zodat u even kan uitrusten.
- Heeft u pech? U kunt zoals u gewend bent altijd contact opnemen met Boxsons Autolease op het vertrouwde nummer: +31 413 42 03 10
Veilige reis toegewenst!